Przejdź do treści
wcag

kontrast

Zmiana kontrastu Zmiana kontrastu Zmiana kontrastu Zmiana kontrastu Zmiana kontrastu Zmiana kontrastu

czcionka

wsparcie

Podkreśl elementy klikalne
deklaracja dostępności

FAQ E-learning

                                                                                                                                                                                                                   Ostatnia aktualizacja: 27.03.2020 r.

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na pytania dotyczące realizacji e-learningu. Kolejne pytania można przekazywać z użyciem systemu HELPDESK (LINK).

1. Ile osób może maksymalnie wziąć udział w wideokonferencji?

Przetestowano aplikację na prawie 100 uczestników, wszystko działało bez zarzutu. Pierwsze osoby są widoczne jako 4 okna na ekranie, kolejna z boku, w mniejszym, a następne są tylko niewielkim kółkiem w dole strony. Jeśli ktoś się wypowiada, to automatycznie jest przełączany do większego widoku. Dlatego ważne jest, aby w rozmowie nie było zbyt wielu dźwięków z otoczenia, aby to przełączanie było gładkie i rozmowa komfortowa. Proszę też uprzedzić studentów o tym przed zajęciami i poprosić o instalację aplikacji na komputerze, aby uniknąć problemów technicznych na wstępie (nie każda przeglądarka dobrze współpracuje z Teams, np. Mozilla ma problemy z dźwiękiem). Bardzo sprawnie, również wideokonferencja, działa to na aplikacji mobilnej.

2. Czy studenci muszą mieć konta na Office365, żebym mogła ich dołączyć do grupy czy wystarczą ich prywatne maile?

Muszą mieć konto - aktywują je przez swój USOS.

3. Mam problemy techniczne z dźwiękiem / kamerą.

Zalecamy pobranie aplikacji klasycznej i rezygnację z wersji w przeglądarce - instalujemy poprzez ikonę prostokąta ze strzałką widoczna w lewym dolnym rogu.

4. Jak podzielić grupy? na przedmioty / grupy zajęciowe / wykłady / ćwiczenia?

Jeden zespół to jedna grupa zajęciowa, dokładnie tak, jak spotykają się Państwo ze studentami na standardowych zajęciach.

5. W czasie wideokonferencji jeden z uczestników udostępnił nam film, ale są problemy z dźwiękiem - jak to rozwiązać?

Najlepiej przesłać link do filmu lub sam plik wideo w czacie wideokonferencji, aby każdy włączył go u siebie.

6. Jak sprawdzić wiedzę studentów minimalizując ryzyko nieuczciwej współpracy ze strony studentów?

Można utworzyć test w aplikacji Forms, potem dodać go do zadania. Można zastosować ograniczenie czasowe (po wyznaczonym terminie / godzinie test nie będzie dostępny do wypełnienia) oraz losową kolejność pytań.

7. Gdzie znajdę wszystkie dotychczasowe nagrania wideokonferencji?

W aplikacji Stream, która jest częścią Office 365. Tam można porządkować swoje nagrania w kanały i grupy oraz określac zasady ich udostępniania.

8. Czy aplikacjach Stream lub Teams można nagrywać wykład wcześniej i potem tylko udostępnić jako plik?

W Teams można odbywać spotkania na żywo (wideokonferencje) i je nagrywać. Potem można je odtworzyć i każdy w zespole będzie widział to nagranie w głównym czacie zespołu (ogłoszenia). Następnie w Stream możn porządkować nagrania lub dodawać pliki wideo. Jednak żedne z tych narzędzi nie służy bezpośrednio do nagrywania filmów, a o tym mówimy jeśli chcemy po prostu przesłać plik wideo. Do tego trzeba użyć innego narzędzia i potem przesłać plik do danego folderu, tak jak każdy inn plik tekstowy, prezentację lub pdf.

9. Czy zespoły, które tworzę są publiczne czy prywatne?

Zespoły typu "Class" / "Zajęcia" są domyślnie publiczne. Zespoły nauczycielskie lub administracyjne mają do wyboru opcję "prywatne" lub "publiczne".

10. Gdzie znajdę informacje dotyczące zagadnień zw. z prawami autorskimi w ramach realizacji e-learningu.

Po odpowiedzi zapraszamy na specjalną podstronę przygotowaną wspólnie ze specjalistami z Wydziału Prawa i Administracji UŚ.

Biuletyn informacji pblicznej
facebook instagram twitter youtube issuu research gate issuu

Ważne dane kontaktowe:

Całodobowa infolinia NFZ o koronawirusie:
tel. 800 190 590

Całodobowa Infolinia Powiatowej Stacji Sanitarnej-Epidemiologicznej w Katowicach na temat koronowirusa:
tel. 660 686 917

Najbliższe oddziały zakaźne:

  • Bytom (Szpital Specjalistyczny nr 1, al. Legionów 49),
  • Chorzów (Szpital Specjalistyczny, ul. Zjednoczenia 10),
  • Tychy (Szpital Megrez, ul. Edukacji 102),
  • Cieszyn (Szpital Śląski, ul. Bielska 4).

Pełna lista oddziałów zakaźnych:  www.gov.pl.

Zespół ds. komunikacji i informacji w związku z koronawirusem SARS-CoV-2:

  • dr Lucyna Sadzikowska, prof. UŚ, kierownik biura Rektora UŚ – przewodnicząca zespołu,
  • mgr Justyna Szostek-Aksamit, kierownik Centrum Obsługi Studentów UŚ – członek zespołu,
  • mgr Jacek Szymik-Kozaczko, rzecznik prasowy UŚ – członek zespołu,
  • mgr Radosław Aksamit, kierownik Centrum Medialnego UŚ – członek zespołu,
  • mgr Katarzyna Więcek-Jakubek, kierownik Działu HR i Komunikacji z pracownikami – członek zespołu.

Uniwersytet Śląski w Katowicach
ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice
tel. +48 32 359 22 22
e-mail: info@us.edu.pl
NIP: 634-019-71-34

Kontakt dla mediów:
rzecznik@us.edu.pl

Kontakt w sprawie zamieszczania informacji na tej stronie: radoslaw.aksamit@us.edu.pl

© Copyright 2019 - All Rights Reserved